رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنوب شهر میزبان خودروهای فرسوده/ مینی‌بوس؛ بیشترین خودرو فک پلاک شد/ برخورد پلیس با خودروهای دولتی دودزا

11:57 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۸۵۹
خبرگزاری میزان- فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه که در بین مناطق شهر تهران بیشترین ماشین‌های فرسوده مربوط به جنوب شهر بود که فکت پلاک شد، گفت: بیشترین خودروهایی که تا کنون فکت پلاک شده‌اند مینی‌بوس‌های دودزا و فرسوده هستند.
جنوب شهر میزبان خودروهای فرسوده/  آمار مینی‌بوس‌ها  در فکت پلاک بیشتر است/ برخورد پلیس با خودروهای دولتی دودزا

سرهنگ سعید سپهری، فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره فک پلاک خودروهای دودزا و فرسوده اظهار کرد: در اجرای این طرح روزانه نزدیک به 600 خودروی دودزا اعمال جریمه، فک پلاک و توقیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین خودروهایی که تاکنون فک پلاک شده‌اند مینی‌بوس‌های دودزا و فرسوده هستند، تصریح کرد: خودروهای با سال ساخت بالا، تاکسی های فرسوده، خودروهای حمل و نقل عمومی و وانت بارها از جمله ماشین هایی بودند که فک پلاک شدند.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با بیان اینکه برخی از خودروهای فرسوده نیاز به بازسازی دارند، تصریح کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی که از خودورهای فرسوده و دودزا استفاده می‌کنند و سن خودروهایشان بالا رفته، بهتر است آنها را رفع ایراد کنند؛ چرا که پلیس با خودروهای دولتی که فرسوده شده‌اند هم به طور جدی برخورد می‌کند.

سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه که در بین مناطق شهر تهران بیشترین ماشین‌های فرسوده مربوط به جنوب شهر بود، ادامه داد: باتوجه به افزایش میزان کارکرد خودروها در مناطق پائین شهر و همچنین استفاده از خودورهای مدل پایین تر نسبت به شمال شهر، بیشترین فک پلاک‌های خودرو در جنوب شهر بوده است.

وی اعلام کرد: این خودروها تنها 10 روز فرصت دارند تا نسبت به رفع مشکل خودرو و همچنین معاینات فنی لازم اقدام کنند و در غیراینصورت، توقیف شده و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ سپهری درباره میزان هزینه جریمه‌ها افزود: جریمه خودروهای دودزا مبلغ 300 هزار ریال، خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی هستند مبلغ 200 هزار ریال و افرادی که بعد از فک پلاک در مدت تعیین شده به مراکز معاینه فنی مراجعه نکرده باشند، مبلغ 500 هزار ریال باید پرداخت کنند.

وی در پایان افزود:در مدتی که آلاینده‌های شهر تهران رو به افزایش بود، میزان هزینه جریمه را افزایش ندادیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *