شهادت «شیخ نمر» مصداق نقض حقوق بشر است

8:25 - 13 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۶۱۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
پوریانی گفت: شهادت عالم مجاهد آیت الله شیخ محمد نمر باقر النمر از رهبران برجسته شیعیان عربستان به دست جنایتکاران آل سعود را نقض آشکار حقوق بشر دانست.

به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، «عباس پوریانی» ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود و با یادآوری فاجعه منا در ایام حج و کشتار مظلومانه حجاج، این گونه تصمیمات نابخردانه را نشانه شکست در برابر مقاومت مردم یمن در ده ماه مقاومت در منطقه و پیروزی های حزب ا... در کشورهای سوریه و عراق و یمن به پیکره نظام کودک کش آل سعود دانست.

وی این عمل غیرقانونی و خارج از عرف حقوقی را مقابله با حق طلبی  دانست و گفت:  آنها فریاد حق طلبی را که  از زبان این مبلغ انقلابی برآمده بود را مظلومانه خاموش کردند.

وی از سیاست متناقض غرب در رابطه با حقوق بشر انتقاد کرد و افزود: وقتی که قضات انقلابی ما در خصوص جرائم آشکار و مستدل حکمی صادر می کنند کنگره امریکا با هماهنگی رسانه های غربی این گونه اخبار را برجسته می‌کنند که حقوق بشر از بین رفته است. آیا مدعیان حقوق بشر شهادت این شیخ مجاهد و انقلابی و این همه جنایت که در جهان اسلام اتفاق می افتد را محکوم می نماید؟

پوریانی تصریح کرد: دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اینگونه رفتارهای غیرقانونی را زمینه نابودی رژیم آل سعود و هم پیمانانش می داند و همانطور که در قرآن کریم نوید داده شده است این خونهای پاک به زمین ریخته زمینه پیروزی حق بر علیه باطل را در پی خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *