خبر چراغ خاموش ایران خودرو / داستان دنباله دار صادرات

9:56 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۳۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بعد از کلی هیاهو و انعکاس خبری در مورد سرمایه گذاری سایپا در الجزایر، چهارشنبه عصر بود که ایران خودرو هم در مورد سرمایه گذاری در آن کشور خبری را منتشر کرد.

به گزارش ، چهارشنبه عصر هنگامی که کارکنان ایران خودرو در حال سوار شدن سرویس های منزل بودند تا تعطیلات آخر هفته را در کنار خانواده باشند، خبری از سرمایه گذاری ایران خودرو در الجزایر منتشر شد که البته به گفته روابط عمومی، اسم آن سرمایه گذاری نیست بلکه مشارکت بی سرمایه محسوب می شود.


بر اساس این گزارش، در روز چهارشنبه ساعت 15:35 دقیقه خبری از معاون صادرات ايران خودرو بر روی سایت این شرکت منتشر شد که گفته بود: در فاز اول اين قرارداد، محصولات ايران خودرو شامل دنا، سورن، رانا و آريسان به صورت خودروی نيمه آماده (اس.كی.ی2) به الجزاير ارسال و در خط الجزيره مونتاژ خواهد شد.


سعيد تفضلی در حاشيه امضای قرارداد با طرف الجزايری، ظرفيت توليدی خط الجزيره را سالانه 10 هزار دستگاه در يك شيفت عنوان كرد و گفت: اين خط در بهمن ماه امسال آغاز به كار می كند و از 15 هزار دستگاه سفارش مشتري الجزايری برای سال جديد ميلادی، 1500 دستگاه دنا در زمستان امسال صادر خواهد شد.


وی مشاركت شركت تام ايران خودرو در طراحی، ساخت و راه اندازي ماشين آلات توليدی را از جمله ويژگی های قرارداد با طرف الجزايری عنوان كرد و افزود: ايران خودرو بر اساس راهبرد جديد صادراتی خود در هيچ سايت خارجی سرمايه گذاری نمی كند و همكاری صادراتی با الجزاير نيز با همين راهبرد صورت می گيرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *