حجم تعرض به محیط زیست در گیلان کمتر از دو استان شمالی دیگر است

12:45 - 11 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۰۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
سیاوش پور گفت با تاکید بر لزوم حراست از منابع ملی گفت: هشتاد درصد مساحت استان را جنگلها ومراتع و سواحل تشكیل می دهد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، احمد سیاوش پور در نشست شورای قضایی این استان با بیان اینكه استان گیلان با جمعیت بیش از دو و نیم میلیون نفر از متراكم ترین استان‌ها بعد از تهران و البرز است، افزود: نسبت به تراکم و تعداد جمعیت سیالی كه هر سال به گیلان وارد می شوند، جرائم خشن و سرقت و آدم ربایی و تجاوز به عنف در استان  به ندرت دیده می شود و امنیت مطلوبی بر آن حاكم است.

وی با اعلام اینكه هشتاد درصد مساحت استان را جنگلها ومراتع و سواحل تشكیل می دهد،بر لزوم حراست از این منابع ملی تصریح كرد.

سیاوش پور هجوم گسترده برای از بین بردن طبیعت و اراضی ملی را در سالیان گذشته، زاید الوصف دانست و گفت: با تلاش های مستمر مسئولین،حجم تعرضات به محیط زیست در استان گیلان نسبت به دو استان شمالی دیگر كمتر بوده است.

رئیس کل دادگستری گیلان ر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: معاونت پیشگیری از جرم، سازمان بازرسی و دادستانی استان تلاشهای مستمری در این زمینه انجام داده اند.

وی نیاز به عزم و اراده ملی در حفاظت از اراضی ملی را ضروری دانست وگفت: استان گیلان توانسته است از لحاظ كسر موجودی، رتبه اول كشور را كسب كند و این نشان از تلاش وافر پرسنل دادگستری استان دارد.

سیاوش پور خاطرنشان كرد: آمار زندانیان استان در 2سال گذشته افزایش نداشته و روند روبه كاهشی را طی می كند و سعی شده است حتی الامكان از مجازاتهای جانشین حبس استفاده گردد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه نظارت را از جمله وظایف دستگاه قضایی برشمرد و اظهار داشت: كیفیت نظارت در استان گیلان مطلوب بوده و نظارت مستقیم ومستمر و میدانی  توسط  معاونین قضایی بر حوزه های قضایی صورت می گیرد.  

وی كاهش اوقات دادرسی را از اهداف قوه قضائیه دانست و اوقات دادرسی در دادگاه های استان را مناسب ارزیابی كرد.

این مقام ارشد قضایی پیشرفت دستگاه قضایی در اهداف پیش بینی شده سال 93 را مثبت ارزیابی کرد  و گفت : بر اساس آمار ساخت و سازهای غیرقانونی خدمات ارائه نمایند تصریح كرد: اغماض و چشم پوشی  در چنین مواردی، تخریب جنگلهاو منابع طبیعی را در پی خواهد داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *