انتشار پاسخ‌های امروز(10 دی) به پرسش‌های حقوقی و قضایی مخاطبان میزان در بخش "وکیل‌آنلاین"

10:57 - 09 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۴۳۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- کارشناسان حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به تعداد دیگری از پرسش‌هایی که مردم برای بخش "وکیل‌آنلاین" ارسال کرده‌اند، پاسخ دادند که این پاسخ‌ها را علاوه بر انتشار در بخش "وکیل‌آنلاین"در همین خبر نیز مشاهده می‌کنید. کسانی که در بخش وکیل‌آنلاین پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند، می‌توانند در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته، پاسخ پرسش‌های خود را مشاهده کنند.
به گزارش ، هم‌اکنون آخرین پاسخ‌های کارشناسان حقوقی و قضایی به پرسش‌های مطرح شده مخاطبان در بخش "وکیل‌آنلاین" قابل مشاهده است و در این مطلب نیز پرسش‌های مخاطبان و پاسخ‌های کارشناسان می‌آید.

ضمنا ارسال کنندگان پرسش برای بخش وکیل‌آنلاین می‌توانند درخواست ارسال پاسخ را بطور خصوصی به آدرس ایمیلی که در هنگام طرح سئوال ارائه می‌کنند، بدهند.

همه افرادی که پرسشی در زمینه‌های حقوقی، قضایی و مالیاتی داشته باشند، می‌توانند با کلیک کردن روی آرم مخصوصی که در بالای صفحه اول در سمت چپ با عنوان "وکیل‌آنلاین" بارگذاری شده، به صفحه مربوطه بروند و پرسش‌های خود را در بخش "نظرات بینندگان" تایپ و برای ما ارسال کنند تا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از سوی کارشناسان حقوقی، قضایی و مالیاتی به آنها پاسخ داده شود.

اما پاسخ‌های جدید به تازه‌ترین پرسش‌ها:
با سلام پدر بزرگ من باغی به وسعت دو هکتار داشت که در آن هم چاه مجوز دا ر و هم دو خانه باغ ویک استخر داشت که بعد از مرحوم شدن در سال 75 وراث بعد از قطعه بندی آن زمین، برای مادر اینجانب نیز 1000 متر مربع زمین به ارث رسید که یکی از اعیانی داخل آن قطعه زمین بود و مادر من قولنامه آن زمین را با اعیانی به من فروخت و من 2 هزار مترمربع چسبیده به آن زمین خریدم، متاسفانه در زمین لرزه ورزقان اعیانی موجود در آن تخریب شد و من به راهنمایی غلط فردی که ماده 100 در مناطق زلزله زده برداشته شده است و هر کس میتواند اقدام به بازسازی برای تخریب شده نماید، که اینجانب اقدام یه ساخت و بازسازی و با مقداری توسعه محل و دو طبقه کردن خانه باغ اقدام نمودم که بعد از اتمام کار بعد از یک سال بعد از طرف جهاد به دادگاه فر ا خوانده شدم وبا دادن مدارک به دادگاه که زمین دارایی اعیانی بود ور نقشه هوایی موجود است از خودم دفاع کردم، ولی آخر چه میشه آیا برای مناطق زلزله زده که در روستا ها هیچ محدودیتی نبوده و لی بر خانه باغ که تخریب شده و بازسازی شده حتما مجوز بگیرم، من را راهنمایی کنید چه میشه، تخریب میشه یا جریمه میشم. لطفا کمکم کنید

پاسخ کارشناس: با توجه به فرض مورد پرسش شما، باید گفت در این موارد اصل بر تخریب است، مگر آنکه با حصول شرایطی خاص مجوز عدم تخریب داده می شود و به جای آن جریمه اخذ خواهد شد. علی ای حال صدور رای به تخریب از جانب دادگاه واجد مجوز قانونی خواهد بود.

 
سلام. زميني كه درمحدوده شهر بوده درسال٧١ موات اعلام وبه نام دولت سند صادرشده باشكايت مالكين وپس ازطي مراحل قضايي بدوي ، تجديدنظر ،ديوان علي كشور سند دولت باطل وبنام مالكين سند صادر شده(سال٨٤) الان مسكن وشهر سازي با ارايه برگ تشخيص منابع طبيعي صادره١٣٧٤ ادعا ميكند زمين فوق ملي بوده(البته تشريفات قانون ملي شدن جنگلها ازقبيل ابلاغ به ذينفعان اگهي روزنامه و.... انجام نشده)ايا اين ادعا قانوني است (ضمنا درسال ٧٤ زمين به نام دولت بوده)وطبق شرايط فوق اصولا منابع طبيعي حق ورود به محدوده شهر را داشته؟ ومسكن وشهرساري(شركت عمران)ميتواند به ثبت تكايف كند كه اسناد مالكين را باطل وبنام دولت مبادرت به صدور سند نمايد؟ باتشكر فراوان

پاسخ کارشناس: با توجه به ظاهر پرسش باید بیان داشت که در صورتی که زمین شما در محدوده شهر بوده باشد، منابع طبیعی حق ورود به آن محدوده را نخواهد داشت، مگر آنکه زمانی که منابع طبیعی ورود پیدا کرده، زمین در محدوده شهر نبوده باشد. به عبارتی دیگر ابتدائاً زمین در خارج از محدوده شهر بوده و بعدها به دلایلی از جمله اصلاحات در حریم شهر قرار گرفته است. این در حالی است که به منظور ابطال اسناد مالکیت فعلی و نیز دستور صدور سند جدید ، اصل بر دخالت دادگاه می باشد، اما در مواردی بدون دستور دادگاه نیز امکان ابطال اسناد مالکیت افراد وجود خواهد داشت.

 
اینجانب تنها وارث مسلمان خانواده هستم . پدرم در سال 1392 از دنیا رفتند و بعد از آن ستاد فرمان اجرائی امام ( ره ) املاک پدرم را توقیف و پرونده ایی به دادگاه اصل 49 استان گلستان ارجاع شد و در نهایت رای بدوی صادر و قاضی پرونده دستور به توقیف املاک پدرم بنا بر بند 4 ماده 5 قانون اصل 49 را دادند و از روی عسر و حرج سهم الارث برای بنده در نظر گرفتند . حال چند نکته : پدرم در رژیم گذشته معاون سرپرست بانک عمران ( ملت فعلی ) بودند که در هیچ کجای بند 4 ماده 5 نیامده که اموال معاونین بانکها را نیز میشود مصادره کرد . سهم الارث بنده بعنوان تنها وارث مسلمان بنا بر نظر فقها و مراجع محترم ( که استفتاء شد و جواب آنها نیز موجود است ) کل ارث است حال نمیدانم چرا قاضی میخواهد نصف پسران به من سهم بدهد؟ دادخواست تجدید نظر هم فرستاده شد به تهران و رای قاضی بدوی را تایید کردند . آیا این رای خلاف قانون نیست ؟ با تشکر ضمیمه شد رای دادگاه بدوی

 پاسخ کارشناس: در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت صرف معاون بانک بودن موجب صدور حکم به عدم توقیف اموال نخواهد بود. چه اینکه بانک عمران، در رژیم سابق بانک دربار محسوب می شده، از طرفی دیگر شما با فوت پدر تنها وارث اموال ایشان خواهید بود.اما با توجه به اوضاع و احوال و قراین بر می آید که مبنای حکم فعلی دادگاه مبنی بر توقیف اموال نه از باب وابستگی به رژیم سابق، بلکه از باب تطهیر اموال مخلوط به حرام می باشد. بنابراین در صورتیکه مالی مخلوط به حرام باشد، به منظور تطهیر مال دو خمس از آن مال برداشته خواهد شد.

 
با سلام . با توجه به اجرای قانون جامع مالیاتی از سال 1395 - و جزای نقدی و غیر نقدی برای مدیران شرکتها در صورت کتمان فروش ، درآمد و سود و ... ، با توجه به اینکه حسابداران تابع هیئت مدیره می باشد . آیا در صورت محرز شدن کتمان مالیات برای حسسابدارن نیز هم جرائمی در نظر گرفته شده است .

 پاسخ کارشناس: همانطور که می دانید پرداخت مالیات از وظایف افراد می باشد که می بایست نسبت به تادیه آن عمل نمایند، از طرفی دیگر حسابداران نیز همواره می بایست با ارائه صورت درستی از فروش، در آمد و سود ... و نیز تنظیم صحیح دفاتر، مراجع ذی ربط را در تشخیص و تعیین مالیات صحیح یاری نماید، علی ای حال هرگونه اقدامی در جهت کتمان این امر علاوه بر اینکه می تواند برای آن شخص مسئولیت حقوقی در پی داشته باشد، می تواند مسئولیت کیفری نیز در پی داشته باشد.

 
باسلام. اگربخواهیم برای مدتی موقتا بچه ای رونگهداری کنیم وبعد اقدام به گرفتن فرزند ازبهزیستی بکنیم باید به کجامراجعه کنیم

پاسخ کارشناس: متقاضيان فرزند خواندگي بايد تقاضاي رسمي خود مبني برفرزند پذيري را به سازمان بهزيستي اعلام نمايند. البته گاهي متقاضيان شروع كار را از دادگاه آغاز مي كنند و سپس به بهزيستي معرفي مي شوند.

 
سلام خسته نباشید خدمتتون یه سوال داشتم در مورد سفته. شرکت از من سفته سفید امضا گرفته به من گفتن که برای دوره هایی که من رو میفرستن هستش با سفته چیکار میتونن کنن که مثلا منو اذیت کنن قرار دادم شش ماهه هست میتونن با این سفته مجبورم کنن تو شرکت بمونم؟

 پاسخ کارشناس: اخذ این سفته ها معمولا به عنوان تضمینی در جهت حسن انجام وظایف فرد می باشد. از طرفی دیگر تودیع سفته بدون  تکمیل محتوای آن مانند درج مبلغ در آن به دیگران می تواند عواقب بدی داشته باشد.اما در پاسخ به فرض دوم مورد پرسش باید بیان داشت، به طور کلی نمی توان شخصی را بدون مجوز قانونی مجبور به انجام عملی نمود.

 
سلام بنده 3 ماه قبل خانه چسبیده به منزل خودم را از طریق مزایده ای که در دادگاه حقوقی به دادخواست یکی از وراث صورت گرفته بود خریداری نمودم و یک هفته قبل کارهایی مربوط به انتقال اجرایی سند تمام شد و بنده با حضور نماینده دادستانی در دفترخانه سند را امضا کردم ولی بعد از تحویل سند که به نام اینجانب است وراثی که در این خانه هستند حاضر به تخلیه خانه نیستند و دادگاه برگزار کننده مزایده اعلام کرده تخلیه هیچ ربطی به این دادگاه ندارد لطفا راهنمایی کنید بنده برای تخلیه در سریع ترین زمان چه اقدامی انجام دهم و اینکه آیا این گفته دادگاه حقوقی برگزار کننده مزایده قانونی است با تشکر

 پاسخ کارشناس: در پاسخ به سوال شما باید بیان داشت دادگاه زمانی خود را ماخوذ و مکلف به رسیدگی به دعوایی می داند که از نظر قانونی صالح به رسیدگی به آن دعوا باشد بنابراین طرح دعوا در مرجع غیر صالح و نیز بدون رعایت تشریفات قانونی، تکلیف به رسیدگی برای دادگاه ایجاد نمی نماید. علی ای حال شما می توانید با در دست داشتن سند مالکیت خود، با طرح دعوای خلع ید در دادگاه صالح حقوقی محل وقوع مال غیر منقول به طرفیت وراث، حقوق قانونی خود را مطالبه نمایید.

 
ببخشید من ترم آخر حقوق هستم برای اینکه یک وکیل خوب بشم باید چه مراحلی طی بشه چون احساس میکنم هنوز خیلی کامل نیستم در این زمینه و میخوام خیلی حرفه ای بشم.

پاسخ کارشناس: تجلی عدالت در آرای دادگاه ها، عجین با حضور وکیل عدالت طلب می باشد، لذا شما برای آنکه چنین وکیلی باشید راه درازی در پیش خواهید داشت و می بایست با تلاش بی وقفه سعی در بالا بردن سطح دانش حقوقی خود داشته باشید، از طرفی دیگر احساس نقص و عدم آگاهی همواره می تواند به عنوان محرکی برای تلاش بیشتر شما مورد توجه قرار گیرد. موفق باشید.

 
بنده یکی ملکی دارم ولی اسناد دردست پسرم بوده است متاسفانه پسرم فوت نموده و اسناد ملک بدست همسرش افتاده است . و ملک مذکور را را بعنوان ارثیه تصاحب نموده است . چند باربرای گرفتنش شکایت نموده ام متاسفانه قاضی از بنده شاهد طلب می نمایند. و از اسناد فقط کپی اسناد را دارم چطور می توانم ملک رااز تصاحب ایشان در اورم. و اسناد را از ایشان بگیرم لطفا" راهنمایی بفرمایید.

 پاسخ کارشناس: علی رغم درخواست های مکرر مبنی بر طرح شفاف پرسش به منظور اراده راهنمایی های بهتر و کارشناسانه تر می بینیم پرسش ها هنوز دارای ابهام یا اجمال می باشند چه اینکه نوع اسناد مالکیت شما، در ارائه راه کار به منظور خارج نمودن مال از ید متصرف متفاوت خواهد بود، علی ای حال به طور کلی باید بیان داشت که صرف وجود اسناد مالکیت اموال در دست دیگران دلیل مالکیت این اشخاص و نیز دلیل عدم مالکیت مالک حقیقی نمی باشد، از طرفی دیگر در صورتی که ملک سابقه ثبتی داشته باشد، دادگاه می تواند با استعلام از اداره ثبت مالکیت شمارااحرازنماید. و شما نیز می توانید از دادگاه استرداد اسناد خود را بخواهید.  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


فرزین
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
من دو سال قبل خودروی 206 را به یکی از همسایگان با قولنامه و امضای دو شاهد فروختم در قول نامه ذکر شده است حداکثر ظرف دو هفته فک پلاک شود. لیکن ایشان خودرو را به شخص ثالث فروخته است و اقدامی در این زمینه نمی کند . حال تکلیف من چیست و چه می توانم بکنم ؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *