باید با عمل، ارادت خود را به حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اثبات کنیم

2:35 - 08 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: باید مسئولان و مدیران تهران و ری، همیشه و خصوصاً در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، محبت و ارادت قلبی خود را نه تنها با زبان بلکه با عمل اثبات کنند.
باید با عمل، ارادت خود را به حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اثبات کنیمبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار اعضاء ستاد گرامیداشت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) در بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) خطاب به مردی که به ایشان عرض کرده بود، من برای قیامت از نماز و روزه و انفاق ذخیره چندانی برای خود نیاندوخته‌ام اما خدا و پیامبرش را دوست می‌دارم، فرمودند، تو در قیامت با کسی هستی که دوستش می‌داری.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در بیان روایت دیگری از ائمه معصومین (ع) گفت: در روایت است، کسی که اهل بیت علیه‌السلام، را دوست داشته باشد نه بخاطر دنیا و بادشمنان اهل بیت علیه‌السلام، دشمن باشد البته نه از بابت کینه شخصی، در روز قیامت با نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت ابراهیم و اهل بیت (ع) محشور خواهد شد که البته این دوستی باید بخاطر رضای خدا و خالصانه باشد و در عمل اثبات شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام تاکید کرد: اگر حب و بغض‌ها و دوستی‌ها و دشمنی‌های ما خالصانه و فقط بخاطر رضای خدا باشد، از ما پذیرفته خواهد شد و در مسیر صحیح قرار خواهیم گرفت.

محمدی ری‌شهری همچنین با اشاره نزدیک شدن به ایام انتخابات و فضای کنونی برخی مجادلات سیاسی گفت: این مسایل سیاسی و این بدگویی‌ها غالباً برای خدا نیست و نمی‌تواند برای خدا باشد و بویژه در سالی که به‌عنوان سال همدلی و هم‌زبانی توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، نباید یکدیگر خطئه کنند و در مقابل هم قرار گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام افزود: اختلاف افکنی و مشوش کردن اذهان و دشمنی ایجاد کردن میان دوستداران انقلاب نمی‌تواند برای خدا و با انگیزه الهی صورت بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: فضیلتی از معصوم درباره ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ارائه شده که برای هیچ امامزاده‌ای نیامده و آن این که زیارتش ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) را دارد از این رو برای بزرگداشت این شخصیت بزرگ، مسئولان فرهنگی و اجرائی باید جدی‌تر باشند.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در بیان این‌که قدردانی نباید صرفا زبانی باشد و باید با عمل اثبات شود، به آیه شریفه « لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ » تاکید کرد و گفت: این وعده الهی است که هرگز به نیکى (کامل) نمى‏‌رسید تا از آنچه خود دوست دارید در راه خدا بگذرید و خداوند نسبت به آنچه ما می‌کنیم آگاهتر است، از این رو باید برای رسیدن به نیکی و خیر از حیطه حرف و سخنرانی به حیطه عمل وارد شویم و هرکس بر اساس توانی که میان خود و خدا از خودش سراغ دارد، خالصانه تلاش کند.

محمدی ری‌شهری اظهار داشت: در خصوص برنامه‌های این هفته، از نظر تبلیغات مهمترین رسالت برعهده صدا و سیماست و استاندار و شهردار تهران نیز باید در بخش ‌های اجرایی و فرهنگی حضور جدی داشته باشند تا برنامه های این هفته باشکوه و شان والای این امامزاده و محدث عظیم الشان برگزار شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام همچنین تصریح کرد: از شهرداری و فرمانداری و سایر مسئولان شهرستان نیز، انتظار داریم با همه توان به میدان بیایند جشن آبرومندی را چنانچه شایسته این هفته و این نام والا باشد، برگزار نمایند.

وی همچنین از اقدامات صورت گرفته توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران در ارتباط با ترویج نامه امام رضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در ایام هفته ولادت و برگزاری جشنواره آئین دوستی به عنوان یک اقدام فرهنگی ارزشمند، تشکر کرد و گفت: آموزش و پرورش و ستاد ائمه جمعه و جماعت و سایر نهادهای موجود باید در این ستاد نماینده فعال داشته باشند و ما نیز، زمینه را ایجاد کنیم که همه ارادت خالصانه خود را به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با عمل بروز دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *