بازدید مسئولین دادسرای نظامی ایلام از زندان مرکزی

23:30 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۳۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - مسئولین دادسرای نظامی و فرماندهی انتظامی از زندان مرکزی ایلام بازدید کردند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندانهای استان ایلام –فرماندهی انتظامی شهرستان ایلام، دادستان دادسرای نظامی و هیئت همراه از زندان مرکزی بازدید کردند. 

در این بازدید که سرهنگ پیری فرماندهی انتظامی شهرستان ایلام، بهرام عظیمی دادستان دادسرای نظامی و حسن مرادی بازپرس شعبه اول دادسرا حضور داشتند از کلیه قسمت های زندان بازدید شد و سپس طی جلسه ای با مسئولین زندان مرکزی در خصوص مشکلات زندانیان و افزایش همکاری ها بحث و تبادل نظر گردید.

سرهنگ پیری ضمن اعلام آمادگی در راستای تأمین امنیت محیط پیرامون زندان و جلوگیری از عوامل مخل نظم و انضباط ،اذعان داشت: افزایش تعامل و همکاری بین زندانهای استان و نیروی انتظامی علاوه بر ارتقاء سطح امنیت در داخل و خارج زندان به برقراری نظم و ثبات آن در زندان نیز کمک می کند.وی پیشبرد فعالیت های اصلاحی و تربیتی را در نتیجه ثبات امنیت در سطح زندانها دانست و بر تداوم اقداماتی که به آگاهی بخشی و افزایش ضریب امنیت کمک می کند تاکید ویژه ای داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خاطر نشان کرد: اجرای طرح های مشترک نیروی انتظامی در جهت حفظ و نگهداری زندان که از مراکز امنیتی و مکانهای حساس به شمار آمده و طیفی از اقشار آسیب پذیر جامعه را در خود جای داده لازم و ضروری است. وی اظهار داشت: نیروی انتظامی همواره با بهره گیری از رهنمود های مقام معظم رهبری آماده هرگونه جان فشانی در راه حفظ ارزش های اسلامی و تامین امنیت مردم است.

عظیمی دادستان دادسرای نظامی ایلام نیز در ادامه این بازدید بیان داشت: تمام تلاش مراجع قضایی این است حتی الامکان از ورود افراد به زندان جلوگیری شود اما افرادی هم که به زندان اعزام می شوند امکان بازگشت آنها به جامعه وجود دارد و هدف ما اصلاح و بازپروری فرد و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است.

وی تصریح کرد: بازدید های میدانی مراجع قضایی و مسئولین استانی از زندانها بدون شک از بار روحی روانی زندانیان کاسته و به استمرار امنیت در زندان کمک شایانی می کند.عظیمی گفت: قطعاً هر چه میزان هماهنگی و همکاری زندان و قضات ناظر  افزون تر باشد روند اجرای مجازات حبس، اعطای تسهیلات و در نهایت اعمال اصلاح وتربیت در مسیر خود با سهولت بیشتری دنبال می شود.

محسن پیری سرپرست زندان مرکزی نیز ضمن تقدیر از تعامل و همکاری مسئولین و مراجع قضایی با مجموعه زندانهای استان،عنوان کرد: زندانیان با اظهار مشکلات قضایی خود نزد مراجع قضایی و مسئولین در بازدید ها از لحاظ روحی روانی به آرامشی نسبی دست پیدا می کنند و مدتی از اغتشاشات فکری ، استرس دوری از خانواده و تحمل کیفر دور می شوند.پیری افزود: در تلاش هستیم که با همدلی و همکاری مسئولین استانی در راستای اهداف والای سازمانی گامی رو به رشد برداریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *