عراق: نیروهای ترکیه از موصل عقب نشینی نکرده‎اند

13:19 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۲۹۴
خبرگزاری میزان-وزارت دفاع عراق اعلام کرد که بر خلاف وعده آنکارا تاکنونی نیروهای ترکیه از پایگاه بعشیقه در شهر موصل عقب نشینی نکرده اند.
عراق: نیروهای ترکیه از موصل عقب نشینی نکرده‎اندبه گزارش سرویس بین الملل ؛ وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با وجود وعده آنکارا مبنی بر عقب نشینی بخشی از  نیروهای متجاوز ترکیه از پایگاه بعشیقه در موصل، تاکنون اقدامی که نشان دهنده اجرای این تصمیم باشد، انجام نشده است.
 
"نصیر نوری محمد" سخنگوی وزارت دفاع عراق در این باره گفت: در حقیقت هیچ عقب نشینی از سوی نیروهای ترک صورت نگرفته و آنکارا فقط به دادن وعده اکتفا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه نیروهای ترکیه فقط اندکی در اطراف همان موقعیت قبلی جابه جا شده اند افزود: این اقدام را حتی نمی توان عقب نشینی جزئی به شمار آورد چه برسد به عقب نشینی کامل.
 
تنش ها بین بغداد و آنکارا از دوم ماه میلادی جاری (دسامبر) و درست زمانی بالا گرفت که ترکیه حدود 150 نظامی خود را به همراه مقداری مهمات و 25 دستگاه تانک به به پایگاه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل در شمال عراق اعزام کرد و مدعی شد که هدف از این اقدام پیگیری آموزش های نظامی بوده است.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *