افزایش 300 درصدی کشت نخود

17:00 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۳۹۷
خبرگزاری میزان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در سال زراعی جاری، زمین های زار کشت نخود رفته نسبت به سال قبل، افزایش 300 درصدی داشته است.
افزایش 300 درصدی کشت نخودبه گزارش به نقل از رجا نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در سال زراعی جاری، زمین های زار کشت نخود رفته نسبت به سال قبل، افزایش  300 درصدی داشته است.

هکتار 450 هکتار نخود پاییزه در این شهرستان افزایش یافته است.

اکبر میرزایی کلهر خاطرنشان کرد: افزایش درآمد کشاورزان، پایداری تولید و  قابلیت عملیات  مکانیزه کاشت، داشت و برداشت باعث شده کشت نخود مورد استقبال کشاورزان شهرستان اسلام آباد قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت جهادکشاورزی در راستای توسعه کشت پاییزه و مزایای کشت نخود در این فصل گفت: از مزایای کشت پاییزه نسبت به بهاره می‌توان به بهره وری بیشتر در مصرف آب و افزایش عملکرد محصول است.

میرزایی کلهر یادآوری کرد: در کشت پاییزه میزان عملکرد نخود شهرستان اسلام آبادغرب  1200 تا 1700 کیلوگرم در هکتار می باشد، اما در کشت بهاره و سنتی این مقدار به 350 تا 700 کیلوگرم کاهش می‌یابد.

وی گفت: برداشت محصول نخود در کشت پاییزه توسط کمباین صورت می گیرد اما در کشت بهاره و سنتی به صورت دستی انجام شده و نیاز به کارگر و هزینه فراوان دارد.

ارقام جدید نخود پاییزه مانند ارقام عادل ، هاشم و آزاد به کشاورزان شهرستان معرفی شده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *