رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جهل به قانون علل فرار از خدمت / ضرورت آگاهی سربازان نسبت به قوانین

10:16 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۸۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- طلایی یکی از علل فرار از خدمت را جهل نسبت به قانون عنوان کرد و گفت: سربازان باید نسبت به قوانین آگاه شوند چراکه فرار از خدمت جرم است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، جعفر طلایی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم گفت: یکی از عوامل فرار از خدمت، اجباری بودن سربازی در زمان صلح است.

دادستان نظامی استان همدان در ادامه افزود: قانون وظیفه اجباری در 9 آبان سال 1294 تصویب‌شده و امروز یکی از دغدغه‌های جوانان محسوب می‌شود.

وی بر لزوم پرداخت دستمزد مناسب به سربازان تأکید کرد و گفت: از 197 کشور دنیا تعداد 112 کشور وظیفه اجباری را حذف کرده‌اند.

وی یکی دیگر از علل فرار از خدمت را جهل نسبت به قانون دانست و افزود: سربازان باید نسبت به قوانین آگاه شوند چراکه فرار از خدمت جرم است.

دادستان نظامی استان همدان با بیان اینکه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی برای انجام‌وظیفه است، گفت: ارتکاب جرم یکی از چالش‌های سازمان‌ها محسوب می‌شود.

طلایی تصریح کرد: با کاهش جرائم در واقع میزان اقتدار و نظم در سازمان‌ها افزایش می‌یابد و با افزایش اقتدار، روند وقوع جرایم نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی مهم‌ترین رویکرد در مقابله با جرائم را شناسایی علل وقوع جرم و رسیدن به راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای اصل 156 قانون اساسی موضوع پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *