مقابله با آلودگی هوا با فناوری پژوهشگران شریفی

0:10 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۴۹۹
خبرگزاری میزان- محققان دانشگاه صنعتی شریف با ساخت دستگاه اکسیژن ساز توانسته‌اند با پدیده‌ی آلودگی هوا مقابله کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ، امروزه آلودگی هوا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زیست محیطی است که تمام شهروندان در شهرها بزرگ و صنعتی با آن مواجه هستند و در روزهای سرد، با توجه به پدیده وارونگی هوا، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند. حل این مشکل بسیار پیچیده است و سال هاست مسئولان در سطوح کلان و عملیاتی درگیر آن هستند و نیازمند برنامه‌های بلند مدت می‌باشد، اما در این میان جمعی از محققین در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دامشگاه صنعتی شریف توانسته اند با ساخت اولین دستگاه اکسیژن ساز خانگی با این مشکل مقابله کنند.

بخش عمده ای از مشکلات تنفسی از عدم وجود اکسیژن لازم در هوای مورد تنفس افراد است و همین امر باعث مراجعه افراد به مراکز درمانی برای اکسیژن تراپی (درمان با اکسیژن) و یا سردردهای مزمن میگردد.

برای رفع مشکلات مذکور، توصیه جامعه پزشکی استفاده از کپسول‌های اکسیژن و یا دستگاه های اکسیژن ساز خانگی میباشد؛ که البته با در نظر داشتن خطرات بسیار زیاد نگهداری کپسول‌های اکسیژن در منزل، دستگاه‌های اکسیژن ساز گزینه برتر در این انتخاب است. دستگاه‌های اکسیژن ساز، با غربالگری مولکولی، هوای مورد تنفس شخص را غنی از اکسیژن نموده و بر همین اساس نیاز شخص به مراجعه به مراکز درمانی را مرتفع می‌گردانند.

در روزهایی که پدیده‌های آب و هوایی همچون وارونگی هوا، آلودگی ریز ذرات، آلودگی هوا و... اتفاق میافتد، نه تنها بیماران، بلکه تمامی اعضای جامعه از کودکان، نوجوانان، خانم‌های باردار، ورزشکاران و غیرهتحت تاثیر قرار میگیرند و به نوعی دچار مشکل می‌گردند. دستگاه‌های اکسیژن ساز، در این راستا نیز کمک شایان توجهی به جامعه می‌کنند.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف؛ در راستای رفع نیاز افراد به نمونه‌های خارجی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را طراحی و تولید کرده‌اند.

بنا بر این گزارش؛ برای اولین بار در ایران، شرکت زیست تجهیز شریف، مستقر در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی و تولید دستگاه اکسیژن ساز خانگی قابل حمل با برند اکسیژن پلاس نموده است. این شرکت با بهره‌گیری از توانمندی تیمی متخصص که متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های برتر کشور می‌باشند، طراحی دستگاه را بر اساس کیفیت و قابلیت اعتماد انجام داده که خود این امر مرتفع کننده بسیاری از مشکلات افراد است که با توجه به نبود مراکز پشتیبانی و خدمات دهی شرکت‌های خارجی تولید کننده دستگاه‌های اکسیژن ساز، از لحاظ مالی بسیار متضرر شده و در نهایت مجبور به ادامه درمان با شرایط غیر قابل اتکا می‌گردند.

اکسیژن پلاس، آلودگی هوا را بی معنا ساخته و به تمامی افراد این اجازه را می‌دهد تا از دستگاه‌های این شرکت در هر مکانی استفاده نمایند. همچنین با پشتیبانی کامل از محصولات، هزینه‌ها را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. اکسیژن پلاس با قابلیت تنظیم خلوص مناسب برای تمامی اقشار جامعه می‌باشند و این مزیت باعث می‌شود که در روزهای آلودگی هوا، بیماران و دیگر افراد جامعه بتوانند نیاز خود به اکسیژن با درصد بالا را تامین کنند.

همچنین اکسیژن پلاس با قابلیت استفاده در خودرو، متمایز ترین دستگاه موجود در ایران می‌باشد. علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت؛ www.Oxygenplus.ir مراجعه کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *