حمایت‌های آل‌سعود از کشتار شیعیان نیجریه به دور از خط صریح قرآن است

15:08 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۱۱۵
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حمایت‌های آل‌سعود از کشتار شیعیان نیجریه و جنایات آنها به دور از خط صریح قرآن کریم است.
به گزارش گروه سیاسی میزان، حجت‌الاسلام علی محمدی در سی و هشتمین دوره از مسابقات سراسرس قرآن کریم که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بعد از به خاک و خون کشیدن شیعیان مظلوم نیجریه که بعد از دو ماه عزاداری برای امام حسین(ع) به دنبال برپایی برنامه‌های هفته وحدت بودند، آل‌سعود به‌جای محکوم کردن این فاجعه به رئیس جمهور نیجریه تبریک گفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که همدستی آل‌سعود با صهیونیسم و دشمنان برای کشتن مؤمنان آشکار است، افزود: اقدامات جنایتکارانه و کشتارهای آل‌سعود که 9 ماه ظالمانه کودکان، زنان و شیعیان یمن را مورد هجوم و قتل عام قرار داد به دور از کلام صریح قرآن است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرچمدار قرآن در عصر حاضر هستند، گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری به طور صریح اعلام کردند که هر کشور و دولتی که علیه اسرائیل قیام کند مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد که این موضوع الهام گرفته از قرآن کریم است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به منزلت و مقام قاریان شهید در فاجعه منا، گفت: برکت قرآن و احترام به قرآن یاد و نام قاریان شهید را جاودانه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه دشمنان اسلام قصد در جهت خاموش کردن نور قرآن میان مسلمانان تلاش می‌کنند، عنوان کرد: بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آل‌سعود سبب رخداد حادثه منا و کشته شدن هفت هزار و 500 زائر بیت‌الله الحرام اعم از شیعه و سنی شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره پاسخگو بودن آل‌سعود در مقابل حادثه تأسف بار منا، گفت: با وجود اینکه بسیاری از کشورها بعد از حادثه منا اعتراضی به بی‌کفایتی آل‌سعود نداشتند، جمهوری اسلامی ایران با وجود رهبری مقتدر فریاد مظلومیت زائران را سر داد و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای این فاجعه شد.

حجت‌الاسلام محمدی به ضرورت تلاوت و عمل به آیات جهاد و شهادت در محافل قرآنی اشاره و اظهار کرد: اساتید و قاریان قرآنی به منظور حفظ روحیه جهاد و شهادت قرائت و مطرح کردن این آیات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند زیرا دشمنان به دنبال از بین بردن روح جهاد و شهادت از کشورهای اسلامی هستند.

وی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را سیاست استعمار پیر انگلستان دانست و گفت: اهل سنت و اهل تشیع در کشور در سایه قرآن و امامت با صلح و صفا و برابری با وحدت رویه زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در سطح کشوری نسبت به بین‌المللی حائز اهمیت است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات کشوری نزدیک به 500 نفر از قاریان حضوریافته و افرادی که در این مسابقات انتخاب می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در هر محفلی که قرآن تلاوت شود نورانیت وارد می‌شود، عنوان کرد: برگزاری مسابقات در استان کرمانشاه فرصت مناسبی برای استفاده جوانان استان فراهم شده است.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *