بیشترین نوع بیماری کودکان در فصل سرما عفونت تنفسی، بیماری گوارشی و آسم است/ احتمال مرگ در کودکان دچار عفونت

12:42 - 25 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۰۶۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیشترین نوع بیماری کودکان در فصل سرما عفونت تنفسی، بیماری گوارشی و آسم است، گفت: در کودکانی که دچار عفونت‌های تنفسی یا سیانوز هستند، خطر مرگ بیشتر از دیگران است و باید پرستاران، آموزش‌های لازم در زمینه مراقبت از این افراد را بگذرانند.
به ، سیاری در گفت‌و‌گوی زنده شبکه خبر در رابطه با همایش اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع کودکان اظهار کرد: در کودکانی که دچار عفونت‌های تنفسی یا سیانوز هستند، خطر مرگ بیشتر از دیگران است و باید پرستاران، آموزش‌های لازم در زمینه مراقبت از این افراد  را بگذرانند.

وی ادامه داد: مصدومیت کودکان با متادون، منوکسید کربن، مواد پاک کننده یا هنگام بلع جسم خارجی، باید به طور اورژانسی رسیدگی شود؛ در غیر اینصورت خطر آسیب جدی مغزی و مرگ وجود دارد.

سیاری مطرح کرد: در این چند سال  تلاش کردیم با آموزش پزشکان متخصص اطفال کشور، بخش‌های مراقبت‌های ویژه، اورژانس‎‌ها، پزشکان عمومی و پرستاران؛ اطلاعات و توانمندی‌ها را در مراقبت کودکان بهبود ببخشیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه پنل‌هایی را هر سال برای آموزش خانواده‌ها در نظر می‌گیریم، عنوان کرد: با توجه به اینکه کودکان در هوای سرد به بیماری آسم مبتلا می‌شوند و همچنین بیماری‌های شایع گوارشی، قلبی، اختلالات تکاملی، در کودکان بیشتر است، سعی داریم با برگزاری همایش‌ها، اطلاعات به روز شده توسط متخصصان را به خانواده ها آموزش دهیم.

وی افزود: اطلاعات کشوری را در زمینه نوع بیماری‌های کودکان و مراجعه به بیمارستان‌ها در دست داریم.

سیاری گفت: در فصل سرما بیشترین نوع بیماری کودکان عفونت تنفسی، بیماری گوارشی و آسم است و در فصل مسافرت بیشترین بیماری کودکان مسمومیت، سروما و ضربه گزارش شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *