نمایش یکپارچه سازی خدمات الکترونیک قضایی در الکامپ/ فعالیت دفاتر پیشخوان قضایی / امکان ثبت پرونده‌های قضایی در نمایشگاه

12:44 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۶۴۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- آخرین دستاوردهای قوه قضائیه در حوزه نرم افزار و فناوری در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزازش ، آخرین دستاوردها و نرم افزارها و همچنین برنامه های قوه قضائیه در حوزه فناوری و خدمات الکترونیک در سالن دولت الکترونیک و در غرفه 41A در معرض دید علاقمندان و بازدید کنندگان قرار دارد در این نمایشگاه سازمان ثبت اسناد، دیوان عدالت اداری، مرکز آمار و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت اسناد واملاک کشور، مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه ، روزنامه رسمی قوه قضائیه، مرکز اطلاعات مردمی قوه قضائیه و همچنین سازمان زندانها حضور فعالی دارند.

بر اساس این گزارش خدمات الکترونیک قضایی که از سوی قوه قضائیه ارائه می شود در این نمایشگاه به صورت یکپارچه در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

مهندس سیامک رفعتی مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار وفناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با با اشاره به ارائه آخرین دستاوردهای قوه قضائیه در حوزه نرم افزار وفناوری اطلاعات و همچنین خدمات الکترونیک در نمایشگاه الکامپ گفت: این نمایشگاه در واقع فرصتی است برای نمایش و ارائه یکپارچه سازی خدمات الکترونیک قضایی و نحوه چگونگی ارائه این خدمات به مردم است.

وی افزود: حضور قوه قضائیه در این نمایشگاه به این معنی است که نشان دهیم مجموعه‌های قوه قضائیه چطور به صورت یکپارچه با هم در ارتباط هستند و خدمات نیز به مردم ارائه می‌کنند، برخی از ارتباطات بین مراکز قوه قضائیه درون سازمانی و برخی برون سازمانی است.

رفعتی به ایجاد شبکه عدالت در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: ایجاد این شبکه به معنای نشان دادن ارتباطات درون سازمانی مراکز قوه قضائیه با یکدیگر است در حال حاضر مکاتبات قضایی به صورت آنلاین بین پزشکی قانونی، سازمان زندانها و برخی دیگر از مراکز و سازمانهای قضایی در حال انجام است.

مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی مرکز آمار وفناوری اطلاعات  از نمایش سایت عدل ایران در غرفه قوه قضائیه در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این سایت دستاوردهای و خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ارائه می شود که راه اندازی الکترونیک ثبت 207 دادخواست قضایی تنها نمونه کوچکی از این دستاوردهای عظیم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امکان ثبت دادخواست بدوی و تجدید نظر تمام شده است و قسمت اظهارنامه ها در سایت راه اندازی شده است ودر تلاش هستیم تا بتوانیم به سراغ ثبت لایحه و پس از آن شکوائیه باشیم.

رفعتی غرفه مرکز آمار در این نمایشگاه را غرفه پیشخوان قوه قضائیه دانست و افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در این غرفه حضور دارند و مراجعه کنندگان می توانند پرونده قضایی خود را از طریق نمایندگانی که از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در غرفه قوه قضایی حضور دارند ثبت کنند و هدف ما این بود که از هر نقطه ای که امکان دارد کار را دنبال کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *