رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح

9:15 - 24 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۴۹۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- بیگ مرادی گفت: از وظایف مهم نیروهای مسلح تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر و مدنظر قرار دادن دستورالعمل اجرا و گسترش این فرایض مهم است.
تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، «علیرضا بیگ مرادی» در جلسه آگاه‌سازی در جمع کارکنان سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان کرمان خاطر نشان کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر متأسفانه فراموش‌شده و نیازمند توجه بیشتری است.
 
دادستان نظامی استان کرمان با اشاره به آیاتی از قرآن مجید، یکی از ویژگی‌های مؤمنان را امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: چون مؤمنان، دوست و دلسوز هم هستند یکدیگر را امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند و یکی از ویژگی‌های افراد منافق، امر به منکرات و نهی از معروفات است.

 وی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر، مراتب قلبی، لسانی و عملی دارد که مرتبه عملی به عهده مأموران و دو مرتبه دیگر به عهده همه مردم است.

بیگ مرادی افزود: اگر در امرونهی زبانی کوتاهی کردیم حداقل در مرتبه قلبی آن را رعایت کنیم و در ظاهر و با تغییر چهره و برخی حرکات، تنفر و بیزاری خودمان را از منکر اعلام کنیم و یا با ترک محل ارتکاب منکر، از آن دوری جوییم.
 
  انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *