طرح امید در استان سمنان اجرا می شود

23:30 - 23 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۴۰۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاونت پیشگیری دادگستری کل استان سمنان از اجرایی شدن طرح امید در استان سمنان خبر داد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین  محمد رضوانی نژاد در جلسه ای  که با حضور  مسئولان دستگاههای مربوطه برای اجرای طرح امید در دادگستری کل استان سمنان بر گزار شد ضمن بیان اینکه اين كارگاه آموزشي از جمله برنامه های سال جاری  معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان سمنان  است اظهار داشت: این طرح  درراستای  پیشگیری اولیه  که مربوط به بحث فرهنگی و اجتماعی است ، اجرا می شود.

وی  اخلاق، معرفت، یادآوری و دستگیری از دیگران را از جمله شعار های این طرح دانست و بیان داشت: توانمد سازی  گروه های هدف ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، خلافها و جرایم فردی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش کارآمدی ، منزلت و امنیت اجتماعی و ....را از جمله اهداف این طرح است.
معاونت پیشگیری دادگستری کل استان سمنان با اشاره به این مطلب که طرح امید به صورت  دوره ای و کارگاهی برگزار می شود افزود: افرادی که مرتکب اشتباهی یا خطایی شده اند در این دوره آموزشی  که به صورت تخصصی برگزار می شود شرکت می کنند تا نسبت به خطای انجام شده آگاهی  های لازم را به دست آورند تا دیگر به سمت آن نروند.

رضوانی نژاد با تاکید بر اینکه  پیشگیری اولیه بسیار مهم است اظهار داشت: اگر در این پیشگیری موفق نشویم باید وارد پیشگیری  وضعی و حقوقی و قضایی  شویم.

معاونت پیشگیری دادگستری کل استان سمنان  برگزاری دوره های آموزشی طرح امید برای دانش آموزان والدین آنها قبل از ورود به مدارس مهم  دانست و افزود: این دوره آموزشی  به دانش آموزان  در تحصیل و درست زندگی کردن در اجتماع کمک می کند  وبه  آنها یاد خواهد داد،برخلاف  جهت جامعه حرکت نکنند.

وی  بر گزاری این دوره تخصصی را برای زندانیان ضروری خواند و گفت: این طرح می تواند در کاهش آمار  زندانی ها موثر باشد  چرا که اگر زندانی از جرم ها و عواقب آن اطلاع داشته باشد   پس از آزادی شاهد بازگشت آنها به زندان نخواهیم بود .

رضوانی نژاد با اشاره به این مطلب که این طرح  می تواند برای گروه هدف بهزیستی  به ویژه زنان مطلقه بسیار کاربرد داشته باشد عنوان کرد: با اجرای درست این طرح  شاید بتوان  زنان را دوباره به زندگی مشترک برگرداند .

معاونت پیشگیری دادگستری کل استان سمنان در خاتمه از دستگاههایی  که در اجرای طرح امید همکاری دارند  خواستار ارائه نتیجه فعالیت ها  به معاونت مرکز شد
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *