رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر برگزار شد

20:30 - 21 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان - چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با موضوع پیشگیری از خشونت برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر با موضوع پیشگیری از خشونت برگزار شد.

علی جمادی رئیس کل دادگستری بوشهر در این جلسه تصریح کرد:  این شورا با توجه به عضویت دستگاه های متعدد در آن که به صورت قانونی پیش بینی شده است تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم خواهد داشت. 

وی افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم بحث اساسی و مهمی است و نقش اساسی در امنیت پایدار دارد. کشورهای پیشرفته در همان حدی که موضوعات فنی و صنعتی را مورد توجه قرار می دهند به همان میزان هم موضوع پیشگیری را مورد توجه قرار می دهند.

در ادامه مصوب شد که کلیه رؤسای حوزه های قضایی و دادستان ها در رسیدگی به جرائم علیه زنان و کودکان تسریع بعمل کنند و پزشکی قانونی استان بوشهر ترتیبی اتخاذ کند تا نظریه خود در خصوص آسیب های واره به کودکان و زنان در کوتاهترین زمان ممکن به مرجع رسیدگی کننده ارسال شود.

همچنین مقرر شد اداره کل بهزیستی استان و دیگر ارگان های مسئول به محض اطلاع از کودک آزاری و یا خشونت علیه کودکان مراتب را فوراً به دادستان عمومی و انقلاب حوزه مربوطه جهت رسیدگی اعلام کنند و کودکانی که به تشخیص اداره بهزیستی در معرض خطر قرار دارند پس از جمع آوری دلایل کافی جهت اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه نگهداری آنان به مراجع قضایی اعلام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *