آمریکا در دشمنی آشکار روسیه را هدف اتهامات خود قرار می دهد

8:57 - 17 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۱۸۶
خبرگزاری میزان- دولتمردان آمریکا در ادامه بحران آفرینی خود در منطقه و بویژه در سوریه یک مرکز نظامی سوریه را یکشنبه گذشته در دیرالزور هدف قرا دادند ولی بی توجه به شواهدی که وجود دارد این حمله را به روسیه نسبت داده و مدعی می شوند که حمله هوایی مرگبار ائتلاف به مواضع نظامیان سوریه کار ائتلاف نیست.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رویترز، دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بود که ائتلاف غربی به رهبری آمریکا با حمله به مواضع نظامیان سوریه در دیرالزور 4 فروند موشک پرتاب کرده اند که سه سرباز ارتش سوریه را به کشتن داد و 13 تن دیگر را نیز زخمی کرد.

رویترز افزود: این برای نخستین بار است که دولت سوریه چنین اقدامی را از سوی ائتلاف غربی اعلام می کند.

سوریه اعلام کرده است که به جای حمله به مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش به سوریه حمله شود، تنها شرایط منطقه را بحرانی تر خواهد کرد.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود مدعی شد که کشورش مطمئن است که روسیه دست به چنین حمله مرگباری علیه منطقه نظامی سوریه زده و اینکه ائتلاف غربی به رهبری آمریکا دست به چنین اقدامی زده یک خبر بی اساس است.

یک مقام دیگر ارتش آمریکا نیز مدعی شد که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این حمله توسط جنگنده بمب افکن های تی یو 22 روسیه انجام گرفته است.

" برت مک گورک" فرستاده ویژه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به مرکز فرماندهی ائتلاف بر روی صفحه شخصی توئیتر خبر حمله ائتلاف غربی به رهبری آمریکا به مرکز نظامی سوریه در دیر الزور را تکذیب کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *