درخواست سازمان میراث فرهنگی از استانها برای انجام تمهیدات لازم جهت زائرین حرم امام رضا(ع)

15:54 - 16 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۰۲۰
خبرگزاری میزان - سازمان میراث فرهنگی از ستاد های اجرایی خدمات سفر تمامی استان‌ها و بویژه استان‌های زیارتی و استانهای در مسیر خراسان رضوی خواست، تمهیدات لازم را برای زائرین حرم امام رضا(ع) را فراهم کنند.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه تعطیلات آخر ماه صفر  ضمن تسلیت ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و  امام رضا( ع)  طی اطلاعیه ای ، از  سازمانها و نهاد های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و همچنین از ستادهای اجرایی خدمات سفر استانهای سراسر کشور خواستار حفظ انسجام و آمادگی کامل در ارائه خدمات سفر به زائران و مسافران شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱- با عنایت به اینکه شمار زیادی از هموطنان عزیز از همه استانهای کشور  در تدارک  تشرف برای زیارت مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع)  و سایر اماکن و بقاع متبرکه  می باشند، لذا از ستاد های اجرایی خدمات سفر تمامی استان‌ها و بویژه استان‌های زیارتی و استانهای در مسیر خراسان رضوی  درخواست می‌گردد، وفق وظایف و ماموریت های قانونی و محوله ، تمهیدات لازم برای ارائه خدمات حمل نقلی ،خدمات بین راهی و جاده ای  ، خدمات  ایمنی ، امدادی و امنیتی ، خدمات  بهداشتی ، اسکان و اقامت و سایر خدمات لازم به مسافران و زائران را پیش بینی نمایند.

۲- با عنایت به اینکه پیش بینی می‌شود حجم زیادی از هموطنان نیز از فرصت  تعطیلات مذهبی آخر ماه صفر  استفاده و به زادگاه خود سفر کنند لذا پیش بینی می‌شود که با اوج سفر و حجم بالای تردد های جاده ای در اغلب محور های مواصلاتی کشور مواجه باشیم  لذا ستاد های اجرایی خدمات سفر استانها برنامه ریزی ویژه در روز های قبل و بعد از ایام تعطیلات  تا مراجعت کامل هموطنان عزیز به مبادی خود را معمول و نسبت به حفظ آمادگی و انسجام  در ارائه خدمات به صورت  فوق العاده  و شبانه روزی را اقدام نمایند.

۳- تمامی سازمان‌ها، نهادها و موسساتی  دولتی و بخش خصوصی و گروه های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسئولیت های مختلفی را برعهده دارند ضمن آماده باش کامل در ارائه خدمات نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم معمول دارند و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان،  نسبت به ارائه خدمات ذاتی که بر عهده دارند اقدام کنند.

۴- به مسافران و زائران گرامی توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی و برودت هوا، به خصوص  در محور های کوهستانی،  ضمن پیش بینی تجهیزات ایمنی خودرو ؛ نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری به عمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می شود خودداری کنند.

۵- به مسافران و زائران گرامی توصیه میشود  قبل از سفر و برای کسب اطلاع از مسیر و مقصد سفر با شماره های 141 سازمان راهداری ، 120 پلیس راهور ناجا  و 134 سازمان هواشناسی  تماس حاصل کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا برای  ارائه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات با سامانه ملی اطلاعات گردشگری و رسیدگی به شکایات با شماره 09629 تماس بگیرند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *