ضرورت تقویت واحدهای مددکاری در زندان‌ها

21:30 - 10 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۵۰۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان – سیاوش پور گفت: باید با تقویت واحدهای مددكاری در زندان‌ها در توسعه فرهنگ صلح و آشتی گام های موثرتری برداشته شود.
به گزارش به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان نشست مشترك روسای دادگستری ها ، دادستان ها ، قضات ناظر زندان ، روسای زندان های گیلان  و اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها و مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان  با حضور رئیس كل و تنی چند از مسئولان  قضایی دادگستری گیلان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان گیلان در این نشست با اشاره به آمار زندانیان این استان تصریح كرد: بسیاری از دستگاه ها و نهادهای اجرایی سهم بزرگی در ناهجاریها، جرائم و بداخلاقی های امروز جامعه دارند كه باید در قبال آن مسئول باشند.

وی هدف از زندان را محدود كردن زندگی و تربیت مجرمین دانست و افزود: باید زندانها نقش تربیتی خود را به خوبی ایفا كنند تا شاهد مشكلات فرهنگی در زندان نباشیم.

سیاوش پور با بیان فضائل خدمت به بندگان خدا و جایگاه خدمت به  همنوع در دین مبین اسلام خاطر نشان كرد: مسئولین  بایدبا همت و تلاش بیشتر در رفع مشكلات زندانیان گام برداند.
وی زندانیان را افراد قانون گریزی كه مرتكب جرم شده اند توصیف نمود و گفت: بایداز ظرفیت زندانها در مسیر مطلوبی استفاده شود.

رئیس كل دادگستری استان درادامه ابراز داشت: در گذشته بخش عمده ای از اختلافات و مشكلات توسط بزرگان و ریش سفیدان منطقه حل و فصل می شد ولی امروزه با تاسیس ادارات و دستگاه ها با هجمه پرونده های ورودی مواجه هستیم و  از فرهنگ مصالحه و دوستی دور شده ایم.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با اشاره به اینكه شورای حل اختلاف زندان با هدف ایجاد صلح و سازش تشكیل شده است اظهار داشت: باید با تقویت واحد های مددكاری در زندان ها  در توسعه فرهنگ صلح و آشتی گام های موثرتری برداشته شود.

وی عشق و علاقه را از مهم ترین ویژگی های اعضای شورای حل اختلاف دانست و از مسئولین قضایی خواست موفق ترین شورای حل اختلاف شهرستانها به مركز معرفی شود تا مورد تشویق و قدردانی قرارگیرد.

این مقام ارشد قضایی بكارگیری روش ها وشیوه های مناسب را عامل مهمی در ایجاد مصالحه عنوان كرد  و تاكید نمود: برخورد خشك و رسمی با شاكیان بازدهی مطلوبی نخواهد داشت بلكه باید ابعاد مختلف روحی، روانی و اقتصادی و ... در افراد مد نظر قرارگرفته و  اقدام مقتضی صورت گیرد.

سیاوش پور در پایان از دست اندكاران شورای حل اختلاف خواست تا از  تمام ظرفیت های سازمانها و نهادهای رسمی و غیر رسمی در حل مشكلات زندانیان كمك گرفته و از هیچ كوششی در این راه مضایقه نکنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *