اجرای قاطعانه احکام صادره بهترین راه کاهش وقوع و پیشگیری از جرایم است

11:29 - 10 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- صادقی اجرای قاطعانه احکام را یکی از مهمترین سیاست‌های دادسرای عمومی و انقلاب حوزه های قضایی استان دانست و گفت: بهترین راه کاهش وقوع و پیشگیری از جرایم، اجرای سریع، دقیق و قاطعانه احکام صادره است.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد در اولین نشست مشترک دادستان‌های عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: اقدامات دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عمومی ساماندهی شده است.

وی با اشاره به وظایف قانونی نهاد دادسرا افزود: دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اقدامات خود را در چارچوب قانون و برپایه حفظ حقوق عمومی مردم ساماندهی نموده است.

وی بیان کرد: بحمدالله با شرایط جدیدی که در منطقه وجود دارد شاهد پیروزیهای جبهه اسلام در برابر کفر جهانی هستیم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القری جهان اسلام از حرکت های حق طلبانه در سراسر جهان حمایت می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به جایگاه دادسرای عمومی و انقلاب در دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: خادمین مردم در شعب دادسرای عمومی و انقلاب به عنوان صف اول مقابله با جرایم و مجرمین وظایف متعدد و سنگینی برعهده دارند و علی رغم کمبود نیروی انسانی و سایر امکانات مورد نیاز، تلاش بی وقفه ای برای پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با جرایم و مجرمین در حال انجام است.

صادقی خاطر نشان کرد: استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد به دلایل متعدد از شرایط ویژه ای برخوردار است و با سیاستهای در دست اجرا به دنبال کاهش ورودی و موجودی پرونده‌ها هستیم و در این زمینه نیز توفیقات خوبی بدست آمده است.

وی افزود: براساس سیاستهای ابلاغی از ناحیه رئیس کل دادگستری استان تلاش زیادی در جهت کاهش ورودی پرونده ها و اجرای احکام در حال انجام است ودر موارد متعددی شاهد کسب موفقیت های زیادی در حوزه های قضایی سطح استان و شهر مقدس مشهد هستیم به نحوی که در مدت اخیر اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد موفق شد علاوه بر رسیدگی به پرونده های وارده ، بیش از 2600 پرونده اجرایی نیز از تعداد موجودی پرونده ها کسر کند و کاهش دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد اجرای قاطعانه احکام را یکی از مهمترین سیاست‌های دادسرای عمومی و انقلاب حوزه های قضایی استان دانست و افزود: بهترین راه کاهش وقوع و پیشگیری از جرائم، اجرای سریع، دقیق و قاطعانه احکام صادره است که در این زمینه نیز شاهد اجرای اقدامات  مؤثری بوده ایم و انشاء الله این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *