نصب سیستم نظارت تصویری در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه

16:00 - 06 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۳۲۱
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به روحیه جهادی و انگیزه قوی کارکنان این رده تخصصی، بیان کرد: فاوا ناجا از سال گذشته با اعزام تیم‌های کارشناسی خود به نقاط مختلف مرزی برای بررسی در حوزه های مختلف، تلاش فراوانی کرده است.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سردار احمد دولتخواه درباره اقدامات فاوا ناجا در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: مأموریت معاونت فاوا ناجا به عنوان یک رده تخصصی در مراسم عظیم اربعین، ایجاد زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای تسهیل در تردد زائران در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به روحیه جهادی و انگیزه قوی کارکنان این رده تخصصی در راستای خدمت به زائران حسینی، بیان کرد: فاوا ناجا از سال گذشته با اعزام تیم‌های کارشناسی خود به نقاط مختلف مرزی برای بررسی در حوزه های مختلف از جمله حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها، سامانه‌های نظارت تصویری، ارتباطات بی سیمی و غیره، تلاش فراوانی کرده است.

وی به طراحی سامانه‌های بی سیمی اشاره کرد و افزود: این سامانه، امکان ارتباط بی سیمی تمام پلیس‌های تخصصی و سایر سازمان‌ها از جمله اورژانس، آتش نشانی، بسیج و حتی ارتباط با تهران را امکانپذیر می کند.

وی به افزایش درخواست گذرنامه از سوی مردم اشاره و تأکید کرد: تمام افراد باید قبل از ورود به مرز، گذرنامه خود را تهیه کرده باشند ولی اگر افرادی با شرایط خاص و مشکلاتی، موفق به اخذ گذرنامه نشدند از طریق جایگاه هایی که در مرز در نظر گرفته شده است، برای اخذ گذرنامه اقدام نمایند.

دولت خواه به سامانه های نظارت تصویری اشاره کرد و گفت: سیستم نظارت تصویری (دوربین های مدار بسته) در 3 مرز مهران، چزابه و شلمچه و همچنین داخل گیت ها تعبیه شده است و با ایجاد این سیستم مانیتورینگ، امکان مشاهده زائران در مرزها و حتی در تهران وجود دارد.

وی از آمادگی کامل معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در خصوص هر نوع خدمات دهی زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری در مرزهای منتهی به خاک عراق خبرداد.

سردار دولتخواه به برنامه های آینده فاوا ناجا اشاره و تصریح کرد: توجه به حوزه‌های زیر ساختی از جمله نرم افزاری و سخت افزاری، یکپارچگی و هوشمند سازی بانک‌های اطلاعاتی، ارائه سرویس دیجیتال به نیروهای میدانی پلیس از اهم برنامه های معاونت اطلاعات و ارتباطات ناجا در آینده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *