توزیع بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی

12:22 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۰۱۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود، گفت: تمهیدهای لازم از طریق دانشگاههای علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه اندیشیده شده است.
به گزارش گروه اجتماعی ، سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز در ابتدای ورود به ایلام اظهار کرد: در همین چارچوب آمادگی کامل برای مقابله با شیوع احتمالی هرگونه بیماری در مرزهای محل رفت و آمد زائران اربعین حسینی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: از طریق بروشورهای بهداشتی و درمانی در مسیرهای حرکت زائران اربعین حسینی اطلاع رسانی‌های لازم در مورد رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: گروه‌های متعدد در مسیرهای مختلف منتهی به مرزها مستقر شده اند و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه شیوع احتمالی بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت در مرز مهران بیشتر است، در سفر امروز به این شهر وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را ارزیابی می‌کنم.

وزیر بهداشت با استقبال استاندار ایلام و معاونان وی از طریق فرودگاه شهدای شهر ایلام وارد این استان شد.

بازدید از پایگاههای امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در مسیر ایلام-مهران و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) مهران از برنامه های سفر وزیر بهداشت به این منطقه است.

همچنین وزیر بهداشت در جریان چگونگی روند امدادرسانی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی و پایانه مرزی مهران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است مرز بین المللی مهران بدلیل کوتاهی مسافت و برخورداری از امنیت، یکی از کانونهای پر رفت و آمد زوار عتبات عالیات بشمار می رود. در ایام منتهی به اربعین حسینی پارسال افزون بر یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *