90 درصد آب ایران از داخل تامین می‌شود

19:40 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۶۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - رئیس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد منابع آبی ایران در داخل کشور وبقیه از منابع مرزی تامین می شود در حالیکه منابع آبی سوریه و عراق بسیار به منابع آب ترکیه وابسته است.
به گزارش ، علی چاووشیان افزود: حدود 10 درصد از منابع آبی ایران از منابع خارجی تامین می شود که البته همان مقدار هم برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: منابع آبی ایران نسبت به سوریه و عراق شرایط بهتری دارد اما  افغانستان با توجه به اینکه شرایط کوهستانی و برفی دارد منابع آبی این کشور نسبت به ایران با توجه به سرانه جمعیت آن کمی بهتر است.

چاووشیان تاکید کرد: ایران از نظر مدیریت منابع آب در منطقه حر ف اول را می زند و شرایط مطلوبی دارد.

رئیس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با کم آبی دست و پنجه نرم می کند، گفت : البته در مقایسه با سایر کشورهای منطقه از نظر ثبات و پایداری وضع بهتری داریم که این موضوع مورد توجه صلیب سرخ قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میزگرد منطقه ای در ایران برای انتقال تجربه به کشورهایی که دچار بحران برگزار شده است، گفت:‌ صلیب سرخ از ایران خواسته است تجارب خود را درحوزه مسائل محیط زیستی و مدیریت آب در اختیار نمایندگان عراق، سوریه و افغانستان قرار دهد.

چاووشیان افزود: صلیب سرخ در این کشور ها که در شرایط بحران قرار دارند ، وظیفه تامین شبکه آب اضطراری برای کمپ های پناهندگان که بر اثر جنگ مجبور به ترک کشورشان شدند و تامین امکانات اولیه مثل وسایل بهداشتی مراقبت های پزشکی، و دفع بهداشتی فاضلاب و پیشگیری از بیماری ها در کمپ پناهندگان به عهده دارد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *