ایران همواره به تعهدات حقوق بشری خود پایبند است

11:54 - 04 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۶۶۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - موحد گفت: ایران همواره به تعهدات حقوق بشری خود پایبند است و در سال‌های متوالی با مکانیزم‌های مختلف بین‌المللی برای نشر حفظ حقوق بشر همکاری دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در جلسه هم‌اندیشی شورای عالی بسیج حقوقدانان استان کرمان، اظهار داشت: متاسفانه در هفته گذشته در کمیته سوم مجمع ملل متحد با دغل‌بازی و توطئه کشورهایی مانند آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان قطعنامه‌ای بر علیه ایران با عنوان نقض حقوق بشر صادر شد.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان کرمان ادامه داد: ایران با تمام توان با ابزار و امکانات با مواد مخدر مبارزه می‌کند و در خط مقدم دفاع در برابر قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد و اقدامات ایران در برابر تروریسم نیز مشهود است، اما ایران را با وارونه‌سازی واقعیت ها، توجیهات اشتباه و تحلیل‌های خلاف واقع،  محکوم می‌کنند و دو محور قطعنامه اخیر شامل اقدامات ایران در سوریه و یا مبارزه با مواد مخدر است.

موحد بیان کرد: هر انسان آزاداندیش و بی‌طرف شک ندارد، منشا مسائل بزرگی که در یکی دو قرن اخیر به بشر وارد شده از آمریکا، صهیونیست و عربستان است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان با طرح این سئوال که القاعده و داعش زاییده کدام تفکر و کشور است و از آبشخور کدام کشور سیرآب می‌شود؟ گفت: آیا غیر از آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی حامی آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز داشت: طرح هر مسجد یک حقوقدان و طرح وکالت و راهنمایی محرومان با همکاری دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی توسط بسیج حقوقدانان استان کرمان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: :همه ماباید با هوشیاری مراقب پروژه نفوذ دشمن در مسائل سیاسی،نظامی وفرهنگ ملت ایران باشیم.

وی افزود:بدون تردید فرهنگ شهادت‌طلبی و روحیه بسیجی مردم در کنار رهبری پیامبرگونه امام راحل از عناصر تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید «فرهنگ و تفکر بسیجی رمز و راز پایداری، ماندگاری و بقای انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران در برابر تهاجم دشمنان است».

رئیس شورای قضایی استان کرمان ادامه داد: بی‌شک تفکر و اندیشه بسیجی موجب ناکامی دشمنان شده است و آنها به خوبی درک کرده‌اند تا این روحیه و فرهنگ در میان مردم ایران حکمفرماست این ملت شکست‌ناپذیر است و روز‌به‌روز بر قدرت ملت افزوده می‌شود.

موحد ابراز داشت: راهکار دشمن برای شکستن روحیه بسیجی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پروژه نفوذ در فرهنگ، سیاست، مسائل نظامی و فرهنگ ملت ایران است.

وی ادامه داد: توطئه‌های دشمنان تازگی ندارد و آنها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی اقداماتی را بر علیه ما انجام داده‌اند.

موحد با اشاره به اینکه دشمنان فهمیدند با نفوذ می‌توانند رویکرد نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند، ابراز داشت: مقام معظم رهبری با تیزبینی و آینده‌نگری به مسئولان، بسیجیان و آحاد ملت هشدار دادند که مراقب نفوذ دشمن باشید و همه ما در این زمینه رسالت، وظیفه و تکلیف داریم.

وی یادآور شد: فراموش نکرده‌ایم که سال‌ها قبل مقام معظم رهبری هشدار دادند، مراقب شبیخون فرهنگی دشمن باشید و در برخی موارد غفلت کردیم و اتفاقاتی هم روی داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دشمن قصد دارد، تفکر بسیجی و فرهنگ عاشورایی را از ما بگیرد و تفکر لیبرالی، رفاه‌طلبانه و سازش‌کارانه را جایگزین کند و اگر موفق شود آن رمز و راز تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی را از ما خواهد گرفت، لذا جامعه بسیجی نقش مهمی را می‌تواند در این زمینه ایفا کند.

موحد تصریح کرد: دشمن با برنامه به دنبال نفوذ و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی بوده و با استفاده از فرصت‌ها، توطئه‌های رنگارنگی را بر علیه تفکر بسیجی اعمال کرده و آن را مورد تهدید قرار داده است.

وی متذکر شد: باید ظرفیت و توان بسیج را در برابر نفوذ دشمن به کار بریم و در این زمینه هشدار دهیم و یادآوری کنیم تا این توطئه دشمن نیز مانند سایر دسیسه‌هایش خنثی شود و ملت ایران در این زمینه هم سرافراز باشد.

این مقام قضایی اظهار داشت: ایران، ظرفیت، استعدادها و فرصت های فراوان و عالی در اختیار دارد و همه کشورها اذعان می‌کنند، ایران، یک قدرت بزرگ در منطقه وجهان است و نفوذ بالایی دارد.

موحد گفت: دشمن با موفقیت ایران مخالفت می‌کند و نمی‌خواهد ایران به عنوان الگوی موفق اسلامی در جهان معرفی شود و تنها راه حیات عزتمندانه انقلاب اسلامی این است که بر ارکان انقلاب تاکید شود و در مسیر آن به حرکت خود ادامه دهیم و ولایت‌پذیری و ولایت مداری رکن مهمی است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *