کشف 70درصد پرونده‌های جنائی در 7 ماه امسال/حادثه اسيد پاشی اصفهان همچنان در حال پيگيری است

11:01 - 03 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۱۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان-سردار مقیمی گفت: ٩٧درصد پرونده های جنائی را در 7 ماه امسال كشف كرده ايم كه از اين آمار ٧٠ درصد آن مربوط به سال جاری بوده و 27 درصد از كشفيات باقی مانده سال های گذشته بوده است.
کشف 70درصد پرونده‌های جنائی در 7 ماه امسال/حادثه اسيد پاشي اصفهان همچنان در حال پيگيري استبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان،سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش روسای پلیس مبارزه با جرائم جنایی استان های سراسر کشور که امروز برگزار شد، گفت: ٩٧درصد پرونده های جنائی را در 7 ماه امسال كشف كرده ايم، از اين آمار ٧٠ درصد آن مربوط به سال جاری بوده و ٢٧ درصد از كشفيات باقي مانده سال های گذشته بوده است.

سردار مقیمی با بیان این مطلب که در ٦ ماه اول سال ٢٦ پرونده در جرايم جنائی در كشور شناسايي شده،ادامه داد: در مجموع جرايم جنائي ٣٣٠ پرونده به سنوات گذشته بوده كه در سه ماه اول سال كشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی با بیان این مطلب که فضای مجازی تأثیر زیادی روی جرایم جنایی دارد، گفت: در بسیاری مواقع در پیگیری سرنخ‌های کشف، متوجه می‌شویم که دوستی‌های فضای مجازی باعث قتل و تجاوز شده است که شمار زیادی از پرونده‌ها به همین شکل هستند، در واقع  جاهایی که قاتل یا مقتول تحصیل‌کرده‌تر و آشناتر با فضای مجازی باشند استفاده از فضای مجازی و ارتباط آن با جرایم جنایی بیشتر است.

وی در باره انتشار برخی اخبار جنایی در شبکه‌های اجتماعی گفت: بسیاری از اخبار فضای مجازی با واقعیت منطبق نیستند و به دلخواه منتشرکننده تغییر می‌یابد و رسالت وجودی سخنگوی ناجا نیز همین است که اصل موضوع را به اطلاع برساند.

سردار مقیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مقایسه وقوع تجاوز و قتل در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت:‌ آمار دقیقی در این خصوص ندارم اما هر دو مورد کاهش یافته است و از نظر جنایی وضعیتمان در سال جاری خوب بوده است. همچنین 25 درصد پرونده سرقت خودرو در 24 ساعت اولیه کشف خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خاتمه تصریح کرد: اسيد پاشی اصفهان همچنان در حال پيگيري است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *