ترینیدادوتوباگو:خواهان تضمین برای کسب بیشترین منافع برای تولیدکنندگان گاز هستیم

19:48 - 02 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۰۲۰
خبرگزاری میزان - وزیر انرژی و صنایع ترینیداد و توباگو گفت: به دنبال تضمینی هستیم که کشورهای دارنده گاز، بیشترین منافع را از تولید و صادرات این محصول کسب کنند.
به گزارش گروه اقتصادی ، نیکول اولیویر عصر امروز(دوشنبه) در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز(GECF) با قدردانی از مهمان نوازی سخاوتمندانه ایران در میزبانی این اجلاس، گفت: رئیس جمهوری ترینیداد و توباگو از اینکه نتوانست در این اجلاس شرکت کند، ابراز تاسف کرد.

وزیر انرژی و صنایع ترینیداد و توباگو افزود: ما به همراه سایر اعضای جی.ئی.سی.اف برای تحقق اهداف مجمع کشورهای صادرکننده گاز و تامین منافع اعضای آن، تلاش می کنیم.

اولیویر با یادآوری سابقه تاریخی اکتشاف گاز در کشورش گفت: ترینیداد و توباگو در سال 1857، نخستین چاه گاز را حفر و از سال 1908 صادرات این محصول را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه کشورش الگوی موفقی از اقتصاد مبتنی بر انرژی است، اضافه کرد: ما تلاش کرده ایم معقولانه از گاز استفاده کنیم و در حال حاضر از گاز برای تولید اوره، آمونیاک، ال.ان.جی و فولاد استفاده می شود.

اولیویر، به نقش مهم انرژی در اقتصاد ترینیداد و توباگو اشاره و خاطرنشان کرد: کشور کوچک ترینیداد و توباگو نیروهای متخصصی را درحوزه انرژی و گاز تربیت کرده به طوری که نیروهای متخصص این کشور در بخش نفت وگاز سایر کشورها نیز فعالیت می کنند.

وزیر انرژی و صنایع ترینیداد و توباگو با یادآوری حضور فعال این کشور در جلسات متعدد جی.ئی.سی.اف، گفت: ترینیداد و توباگو آماده همکاری با سایر اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز برای ارتقای جایگاه این مجمع است.

اولیویر تاکید کرد: جی.ئی.سی.اف خود را متعهد به همکاری منطقه ای و بین المللی در حوزه انرژی می داند و آماده اجرای پروژه های مشترک با سایر اعضای این مجمع است.

وزیر انرژی و صنایع ترینیداد و توباگو خاطرنشان کرد: به دنبال تضمینی هستیم که کشورهای تولیدکننده، بیشترین منافع را از صادرات این محصول کسب کنند.

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور 9 رئیس دولت و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، عصر امروز (دوشنبه) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با حضور رئیسان جمهوری روسیه، عراق، بولیوی، ونزوئلا، گینه استوایی، نیجریه، ترکمنستان و نخست وزیر الجزایر در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

همچنین در این اجلاس فرستاده ویژه رئیس جمهوری آذربایجان، سالم البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و آلدو فلورس کویرگان دبیر مجمع بین المللی انرژی حضور دارند.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال.ان.جی) را در اختیار دارند.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، آذربایجان، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *